המרכז לבריאות האשה - הסוד של הסידן
  הסדרים עם כל קופות החולים
  לחצי על הקופה שלך:




הסוד של הסידן
דף הבית >> המרכז לתזונה נכונה >> הסוד של הסידן
הסוד של הסידן
דפנה חובבת מוצרי חלב ומהם היא צורכת את כמות הסידן המומלצת לה ליום. לעומתה יפית אינה מעכלת טוב מוצרי חלב וגם אינה מחבבת את טעמם של משקאות הסויה למיניהם, המספקים אף הם סידן. היא נאלצת לקחת תוסף סידן כדי לקבל את כמות הסידן המומלצת ליום.
אז מה עדיף, לצרוך סידן מהמזון או מתוסף סידן? מחקר אמריקאי גדול במיוחד, המכונה  - Women's Health Initiative  - WHI, בדק את הקשר בין צריכת תוספי סידן עם ויטמיןD , לבין שכיחות מחלות לב. המחקר נעשה על יותר מ-36 אלף נשים לאחר גיל חמישים שחלקן לקחו תוסף של 1000 מ"ג סידן ו 400 מ"ג ויטמין  D במשך שבע שנים. נמצא, שנשים שקיבלו באופן שרירותי תוסף סידן,  (מבלי שנבדקה צריכת הסידן שלהן מהמזון), סבלו משכיחות מוגברת של מחלות לב לעומת אלה שלא צרכו תוסף סידן.
מה ההסבר לכך? החוקרים משערים שאצל הנחקרות שלקחו תוסף הייתה ספיגת סידן פתאומית לדם בכמות גבוהה. הדבר מוביל לשקיעה של הסידן בכלי הדם ולסתימתם, וזהו תהליך המקדם מחלת לב. אפשר להשוות את התופעה לזרימה איטית של מים בנהר לעומת שיטפון פתאומי, שגורם לנזק.
אם כך, האם עדיף שלא ליטול תוסף סידן? זה תלוי. אם את בריאה ומערכת העיכול שלך מעכלת היטב מוצרי חלב, תוכלי לצרוך את הסידן מהמזון בלבד (ויטמין D  תצטרכי כפי הנראה לקחת בתוסף).
אבל אם את רגישה ללקטוז ומסיבה זו ויתרת על מוצרי החלב ספקי הסידן, ואינך מצליחה להגיע לכמות הסידן המומלצת ליום מהמזון בלבד, אזי קיימים היום פתרונות כמו מוצרי חלב דלי לקטוז, מוצרי חלב עיזים, מוצרי חלב כבשים, מוצרי חלב סויה, טופו, טחינה משומשום מלא ותרד.
שימי לב: אם את מסתמכת על אספקת סידן ממזונות צמחיים בלבד, יש סיכוי גדול שלא תצליחי להגיע לכמות הסידן המומלצת ליום.
ההמלצה שלנו: קחי תוסף סידן רק להשלמת החסר התזונתי. העדיפי סידן ציטרט המופיע במינון נמוך (200 – 300 מ"ג סידן ציטרט לכדור). מומלץ לקחת כדור בודד בלבד עם הארוחה, כך שהמזון יאט את ספיגת הסידן.
איך תגיעי לכמות היומית המומלצת של 1,200 מ"ג סידן?
1.ממוצרי חלב מועשרים בסידן (ללא חומר משמר):
1/3 קופסה ריקוטה עיזים 5% או חצי קופסה ריקוטה באפלו 6% = כ-500 מ"ג
כוס חלב מועשר = כ-360 מ"ג
גביע יוגורט מועשר = כ-250 מ"ג
כחמישה ירקות ושלושה פירות = כ-100 מ"ג
סה"כ = 1,210 מ"ג
2.ממזונות צמחיים:
4 כפות בינוניות טחינה גולמית משומשום מלא = 510 מ"ג
ספל עלי תרד מבושלים = 225 מ"ג
3 כפות פרג טחון = 381 מ"ג
כחמישה ירקות ושלושה פירות = כ 100 מ"ג
סה"כ = 1,216 מ"ג
 


אינטרטק - בניית אתרים